کد خبر: ۴۳۰۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۳

فوری/مددجویان صاحب خانه شدند | خبر خوش برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به جهش تولید مسکن در دولت شهید رئیسی گفت: از مجموع ۶۳ هزار واحد مسکونی در دست ساخت گلستان، تاکنون ۱۴ هزار واحد تکمیل شده، حدود ۱۰ هزار واحد به مرحله افتتاح رسیده و چهار هزار واحد آماده تحویل است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به جهش تولید مسکن در دولت شهید رئیسی گفت: از مجموع ۶۳ هزار واحد مسکونی در دست ساخت گلستان، تاکنون ۱۴ هزار واحد تکمیل شده، حدود ۱۰ هزار واحد به مرحله افتتاح رسیده و چهار هزار واحد آماده تحویل است.
سید محمد حسینی در نشست خبری اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم تامین چهار میلیون مسکن برای شهروندان و روستاییان بود که بعد از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی از ابتدای مهر ماه ۱۴۰۰، برنامه‌ریزی لازم در کشور انجام شد و پس از گذشت سه سال و با وجود محدودیت‌ها در کمبود منابع اعتباری و تامین زمین اقدامات خوبی در حوزه مسکن انجام شده است.
وی با بیان اینکه شهید رئیسی توجه ویژه‌ای به مناطق محروم و کم‌برخوردار بی‌نظیر داشت، افزود: در سه سال گذشته بیش از ۹۰ درصد تعهدات راه و شهرسازی گلستان در بخش مسکن اجرایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: تعهد ما ساخت حدود ۷۹ هزار واحد مسکونی در مدت سه سال بود که تاکنون برای بیش از ۶۳ هزار واحد مسکونی پروانه صادر شده و ساخت بخشی از واحدها شروع شده، ساخت تعدادی از واحدها به اتمام رسیده و بخشی در مراحل پایانی قرار دارد
حسینی با اشاره به اینکه در تامین زمین با وجود همه محدودیت‌ها در استان گلستان مبنی بر استفاده نکردن از زمین‌های مرغوب جهش بسیار خوبی ایجاد شده است، بیان کرد: براساس تبصره ۲ ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن، مجاز به استفاده از زمین‌های درجه یک و دو برای ساخت مسکن در طرح جوانی جمعیت، نهضت ملی و مسکن محرومان نیستیم با این وجود همکاران ما جهش سه برابری را در شناسایی و تملک زمین رقم زدند.

وی افزود: پس از پیگیری هیات دولت و وزارت راه و شهرسازی، به اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد به ویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی چهار میلیارد ریالی ارزان‌قیمت در بازپرداخت بلندمدت پرداخت خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان یادآور شد: در این راستا در حال هماهنگی با کمیته امداد و بهزیستی هستیم تا جامعه هدف را شناسایی کنیم، در کنار این اقدام، تامین زمین نیز دنبال می‌شود و تاکنون برای هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای استان تامین زمین انجام است.

به گفته حسینی؛ اعطای تسهیلات چهار میلیارد ریالی ارزان‌قیمت ساخت مسکن شهری ویژه محرومان و اقشار آسیب‌پذیر برای نخستین بار در کشور و در دولت شهید رئیسی عملیاتی شده است‌.

وی در ادامه به تثبیت و کنترل قیمت اجاره بهای مسکن اشاره کرد و گفت: در شورای عالی مسکن مصوب شده که قیمت اجاره بهاء تا سقف ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند.
حسینی ابراز داشت: در حوزه راه‌های استان نیز اتفاقات خوبی رقم خورده و اعتبارات بهسازی راه‌های اصلی استان در دولت شهید رئیسی افزایش سه برابری داشت.

وی با بیان اینکه سفر اول و دوم شهید رئیسی به گلستان بسیاری از عقب‌ماندگی‌ها را برطرف کرد، افزود: در دو سفر شهید رئیسی اعتبارات خوبی به استان اختصاص یافت، در جهش ملی مسکن نیز آن چیزی که تعهد دولت است را اجرایی خواهیم کرد و پای تعهد دولت خواهیم بود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: سال گذشته نزدیک به سه میلیارد ریال کمک‌ هزینه بهبود تغذیه و کمک‌ هزینه درمان و توانبخشی به ۵۵ خانواده دارای بیماران متابولیک پرداخت شد.

روح اله خدابنده لو  افزود: تمامی مبتلایان به بیماری متابولیکی فنیل کتونوری بدون اینکه دارای معلولیت باشند و فارغ از اینکه در چه دهک درآمدی قرار دارند، تحت حمایت بهزیستی خواهند بود و از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند.
خدابنده لو به نقش عوامل ژنتیکی در ابتلای کودکان به این بیماری اشاره کرد و افزود: ضروری است خانواده بیماران پی. کی .یو که قصد بارداری دوم را دارند به مرکز مشاوره ژنتیک بهزیستی مراجعه کنند.

وی اضافه کرد:همچنین این خانواده ها در صورت نیاز نسبت به انجام آزمایشهای ژنتیک رایگان و شرکت در جلسات آموزشی تغذیه برای افراد بیمار و خانواده با همکاری شبکه بهداشت و درمان اقدام کنند.

این مسوول یادآور شد: چنانچه کودک دارای معلولیت باشد خدمات دوگانه بهزیستی از جهت معلولیت و اختلال متابولیکی دریافت خواهد کرد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان همچنین در خصوص توانمندسازی و حمایت از اشتغال بیماران متابولیکی، ادامه داد: این بیماران مانند سایر مددجویان تحت پوشش می توانند از تسهیلات اشتغالزایی( بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی)، تسهیلات قرض الحسنه اشتغال و تسهیلات مسکن برخوردار شوند.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون موسسه خیریه حمایت از بیماران متابولیکی تحت نظارت بهزیستی در استان فعالیت می کند که کلاس های آموزشی هنری و صنایع دستی را با ارائه مدرک معتبر بعد از فراغت از آموزش برگزار می کند و اقدامات دیگری را برای جامعه هدف تحت پوشش انجام می دهد.

علت اصلی بیماریهای متابولیکی فقدان یا فعالیت نداشتن آنزیم کبدی فنیل آلانین هیدروکسیلاز است که باعث می‌شود سطح اسید آمینه در بدن افزایش یابد و عوارض ناشی از این افزایش، آسیب‌های جبران ناپذیری به مغز و سیستم اعصاب مرکزی وارد می‌کند و باعث عقب ماندگی ذهنی و مشکلات دیگر می شود.